Vår Politik

Liberalerna Svenljunga är garanten för en välfungerande kommun

Vi jobbar för hela Svenljungas bästa. Svenljunga är en vacker kommun med goda framtidsutsikter. Liberalerna vill skapa en kommun med framtidstro. Därför jobbar vi Liberaler i Svenljunga ihärdigt för att göra Svenljunga kommun attraktiv att leva och bo i. Det vi vill är att sätta medborgarna i fokus. Där principen är att tillhöra och tillföra.  Där skolan ser till att alla får en god start i livet. Där alla blir bemötta utifrån den man är, och inte utifrån vilket år man är född eller varifrån man kommer. Där alla kan bidra efter sina unika förutsättningar. Vi tror på Svenljunga.

LIBERAL POLITIK

Skolan

Det ska vara en lugn och trygg arbetsplats för elever och personal. Individanpassade klassrum behövs som ger studiero. Vi önskar tidiga stödinsatser, mindre klasser och fler vuxna i skolan. En välfungerande elevhälsa med god tillgång för eleverna.

Vård och omsorg

Högre kontinuitet inom hemtjänsten. Förbättrade arbetstider som ger bättre trivsel för alla anställda inom vård och omsorg i Svenljunga kommun. Vi önskar ökad kompetensutveckling till alla anställda inom kommunens verksamheter. Anpassade boenden till Årsrika och personer inom LSS. Förbättra och strukturera aktiviteter på kommunens boenden. En god och lättillgänglig service på våra boenden och inom hemtjänsten.

Bygg mer i hela Svenljunga kommun

Friheten att sätta nyckeln i låset till sin första egna lägenhet är en stor sak för varje människa. Lika viktigt är att man som årsrik ska ha tryggheten att kunna välja alternativa boenden. Bostadsbrist genererar problem, både för rekrytering av personal samt att få arbetssökande att stanna kvar eller bosätta sig inom Svenljunga kommun.